Genap 19 Tahun

14.3.2011

Petang hari yang penuh dengan gelak ketawa dan aksi-aksi yang mencuit hati. Bukan Pi Mai Pi Mai Tang Tu yang ditonton, tapi lakonan-lakonan di luar persepsi Koordinator subjek. Sungguh, they're so talented, so I. Hihihi.

Sehingga saya hampir terlupa akan hari bersejarah buat insan tersayang. Awal pagi lagi sudah tergerak hati untuk mengirimkan sms tanda ingatan, tapi terlupa dek skrip yang perlu dihafal dan dilancarkan. Owh, sungguh tahap kelupaanku semakin menjadi-jadi. T_T

Deringan telefon berbunyi sayup di bilik ketika saya hanyut dibuai lagu-lagu manis. Nama 'Uda Maxis' tertera. "Alang called uda tanya nombor Maxis mu" "Ya Allah, terlupa nak call Alang." Mujurlah ada yang sudi mengingatkan saya kembali.

Lantas, nombor Alang didail. Panggilan diangkat. Tanpa memberi salam, saya terus mengucapkan "Selamat Hari Jadi......" "Dah lambat dah." Bunyi seakan merajuk. Hahaha (ketawa jahat). Tapi lelaki kan ego. Maka saya yang memulakan perbualan. Bertanya itu ini dan sebagainya. Katanya seakan merajuk walaupun dia tak cakap tapi saya tahu, "takde sorang pun ingat!" "Alaaa... orang bukan terlupa tapi tak ingat. Pagi ingat tapi sebab sibuk dengan presentation terus lupa. Mu nak apa?" "Tak payahlah." Macamlah saya nih tak tahu dia nak sebenarnya. Pepatah Melayu ada mengatakan, malu tetapi mahu. Iya, betul kan.

Apa yang pasti, kamilah pasangan yang kamching selalu. Sudah genap 19 tahun adik teruna saya ini. Masih teringat lagi ketika kami masih sama-sama menjadi kanak-kanak riang yang lasak. Owh, sungguhku rindu zaman kanak-kanak. Ingin diupload gambar si teruna ini, tapi laptop ini bukan milikku. Maka, tiadalah simpanan gambarnya di sini. Tapi ada gambarnya di entri hari jadinya tahun lepas. :P

Entri ini agak kelam kabut dan berunsur peribadi. AWAS!

Selamat Hari Lahir ke-19, Alang.

Semoga menjadi anak yang soleh dan menjadi mujahid penjuang KHILAFAH.
Dan harapanku serta keluarga, semoga dikau mati syahid di mana ia adalah kemualiaan tertinggi. Amin..
Takbir!! Allahu Akbar!

2 comments:

Syukran for your nice comment. Please leave your comment again!!! (^_^)

 

Copyright © 2013 | Wanita Mustanir | by Cik Bulat