[Gambar] Kanak-kanak Muslimah Adorable

Sebagai seorang muslimah, kita perlu cemerlang (mustanir) dalam menentukan pemakaian seorang muslimah menurut syarak. Di sini, saya paparkan ciri-ciri pemakaian seorang muslimah menurut syarak yang bermodelkan kanak-kanak pintar ini, InsyaAllah.


Apakah pengertian jilbab? Jilbab adalah pakaian yang sekeping lurus ke bawah hingga mata kaki (Arab: milhafah/mula`ah) yang dikenakan sebagai pakaian luar (di dalamnya masih ada pakaian rumah atau pakaian sehari-hari tetapi bukan hanya coli dan seluar dalam) lalu diulurkan ke bawah hingga menutupi kedua kakinya.


Dalil wajib memakai jilbab adalah firman Allah: ‘Wahai Nabi katakanlah kepada isteri-isterimu, anak-anak perempuanmu dan isteri-isteri orang Mukmin: ‘Hendaklah mereka mengulurkan jilbabnya.’ [Surah Al-Ahzab:59].


Penerangan lanjut, boleh taip kata kunci Aurat Wanita Menurut Syara' di widget 'Mari Cari Saya' di sudut atas belog ini. Sekian, terima kasih.

3 comments:

  1. adk2 kiutmiut . . :D
    moga jd penerus prjuangan ni :D

    ReplyDelete
  2. Insya'Allah, semoga Allah subhanallahu wa ta'ala menginjinkan diri ini untuk terhijab dengan benar, sesuai syar'i..... Aamiin ya Rabbal Al aamiin....

    ReplyDelete

Syukran for your nice comment. Please leave your comment again!!! (^_^)

 

Copyright © 2013 | Wanita Mustanir | by Cik Bulat