Wahai orang-orang yang benar dan ikhlas dalam aktiviti menentang diktator Syam!

Sesungguhnya kaum kafir imperialis itu tidaklah masuk ke suatu negeri kecuali akan pasti membinasakan negeri tersebut, menghancurkan bangunan-bangunannya dan meruntuhkan segala kekuatannya. Kesan kejahatan mereka masih ada di setiap negeri yang mereka masuki dan kejahatan ini masih berlarutan. Bahkan, sebahagian dari kesan tersebut masih ‘berbicara’ tentang kejahatan mereka dan menjadi saksi betapa jahatnya perbuatan mereka. Sesungguhnya campur tangan ketenteraan merupakan malapetaka besar dan keburukan yang akan tersebar di merata-rata tempat. Maka berdiri teguhlah menentang hal ini wahai kaum Muslimin. Berwaspadalah! Jangan sampai kalian bergegas meminta tolong kepada mereka, dengan anggapan bahawa mereka akan menyelamatkan kalian. Jika tidak, nescaya kalian akan menyesal dan pada waktu itu, penyesalan sudah tidak berguna lagi!

“Maka kamu akan melihat orang-orang yang ada penyakit dalam hatinya (orang-orang munafik) bersegera mendekati mereka (Yahudi dan Nasrani) seraya berkata: ‘Kami takut akan mendapat bencana’. Mudah-mudahan Allah akan mendatangkan kemenangan atau suatu keputusan dari sisiNya. Maka kerana itu, mereka menjadi menyesal terhadap apa yang mereka rahsiakan dalam diri mereka” [TMQ al-Ma’idah (5):52].

“Sesungguhnya (apa yang disebutkan) dalam (surat) ini, benar-benar menjadi peringatan bagi kaum yang menyembah (Allah)” [TMQ al-Anbiya’ (21):106].



Jom like page ni reramai untuk update yang terkini: Muslimah Hizbut Tahrir Malaysia

No comments:

Post a Comment

Syukran for your nice comment. Please leave your comment again!!! (^_^)

 

Copyright © 2013 | Wanita Mustanir | by Cik Bulat