Sendirian Tidak Berseorangan.

Sudah tidak terkira berapa kali ke rumah mertua. Kali nih balik atas urusan yang penting walaupun tidak melibatkan nyawa. :-) Kiranya sudah kali kedua saya menaiki bas ke selatan berdua dengan suami dan perjalanan kali nih lebih aman dan selesa berbanding sebelumnya. Mungkin sebab dah boleh adapt dengan keadaan bergoyang-goyang bila di dalam bas biarpun semasa tidur. Hee. Rasanya ingin digunakan semaksimum mungkin penggunaan bas sebelum ahli bertambah. Tak dapat dibayangkan kalau bawak anak berderet-deret naik bas balik kampung. Tapi apa salahnya kan, biar penuh ahli keluarga dalam bas.

Oklah, kepulangan kali ini bukan untuk bercuti-cuti sangat pun. Urusan penting keluarga harus diselesaikan ketika hari bekerja. Makanya semalam maghrib baru saya sampai rumah mertua. Urusan di pagi Ahad sentiasa penuh dengan aktiviti untuk diselesaikan. Semoga saya sentiasa dimudahkan urusan dan lancar segala apa yang saya usahakan. Aamiin.

Saya berada di sekitar insan-insan yang tidak saya fahami loghatnya. Bukan melayu tulen tapi sudah ada kemasukan bahasa-bahasa asing. B-) Nasib sayalah siapas suruh ikut nak dengan suami je. Penyudahnya saya menulis di sini.

Saya memerhati gelagat manusia. Tua muda lelaki perempuan anak-anak kecil dan juga remaja. Di depan saya kini seorang lelaki yang sudah berusia lebih kurang dalam lingkungan 50-an, sudah beruban yang pastinya. Tapi sayang, seputung rokok masih setia dikepit di antara dua jari kirinya, jari telunjuk dan jari hantu. Dan sayang sekali lagi, asapnya menghala ke saya. Lalu anaknya memanggil dan pakcik pun beredar. Alhamdulillah.

Kalau nak dibincangkan tentang rokok, saya bersyukur punya suami yang tidak merokok. Saya terlupa untuk bertanya suami (bukan directly from me) sebelum bertunang. Tapi Alhamdulillah. Untuk kriteria calon suami adik-adik saya nanti, bakal suaminya harus 'SAY NO' to rokok and not smoking as well. Bukan saya yang tetapkan tetapi nenek, ayah dan juga ibu saya. Yang lain-lain mudah je. Insyaallah. (Macam nak promote adik sendiri pula. Huhuhu. Insyaallah, bakalnya sudah ada. Jodoh Allah telah tentukan. Tunggu masa, keadaan dan orangnya saja jika Allah telah tetapkan).

Ramai orang beratur diluar pejabat pesuruhjaya sumpah. Urusan keluarga saya masih belum selesai. Mujur datang awal daripada mereka. Kalau tak, mesti beratur jugalah nampaknya.

Insan berbaju pink,
Berhampiran laut. ;-)


No comments:

Post a Comment

Syukran for your nice comment. Please leave your comment again!!! (^_^)

 

Copyright © 2013 | Wanita Mustanir | by Cik Bulat