Owh, KetidakMustaniran Yang Malap Seketika

Samada kecemerlangan saya sudah tidak menyinar lagi, atau merudum, itu saya akui. Kalau kisah "Kekasih Barunya" mendapat kritikan yang saya kira satu sindiran, itu hak saya. Saya tahu siapa yang membaca belog ini dan juga pengkritik hebat tentang kehidupan saya.

Saya akui, apa yang diceritakan atau dipaparkan di sini adalah tontonan dan bacaan umum. Dan objektif saya menyampaikan segala pemahaman dan pemikiran Islam yang haq dan menjelaskan yang bathil. Saya tahu, ke'mustanir'an itu juga semakin malap dek kerana hal-hal duniawi. Tapi siapa anda hendak menghakimi saya dengan hanya "Kekasih Barunya". Owh, atau anda juga sudah lama memperhatikan segala corak penulisan saya? Syabas!!

Bukan ingin mendabik dada, tapi alam maya hanya tempat untuk saya menulis selagi ia tidak melanggar syarak. Menulis kan harus. Menulis yang haq itu wajib dan menulis yang bathil itu haram. Mudah bukan. Jadi, apa yang saya nak kongsi, saya kongsikan biarpun ia bukan fikrah.

Bukan penghargaan manusia yang saya inginkan. Saya menulis apa yang saya nak kongsi sahaja. Samada itu fikrah atau sesuatu yang mencerminkan ketidakcemerlangan saya, inilah penulisan saya.

Dan kalau anda fikir penulisan alam maya anda mampu menjernihkan pemikiran atau pemahaman pembaca, sila beritahu atau khabarkan. Sebab, setahu saya mereka yang membaca hanya menyokong atau mendiamkan diri sahaja. Yang jelas, itu hanyalah sedikit. Yang penting, pertemuan dan perbincangan di alam realiti. Manusia itukan ada naluri. Gharizatul baqa' pasti yang paling menyerlah. Trust me. And you know why this instinct not other two.

1 comment:

  1. rasanya ada baiknya terima pandangan org tu. nama pon wanita mustanir

    tp seelok2nya kalau nak komen, jgn la guna anonymous. nampak pengecut

    ReplyDelete

Syukran for your nice comment. Please leave your comment again!!! (^_^)

 

Copyright © 2013 | Wanita Mustanir | by Cik Bulat