Big Fish Moment with Pizza Hut

Three nights ago, I went to Pizza Hut in Giant Kinrara. As at 8 pm, my father sent me and cousins to eat pizza. Why do I and cousins want to eat pizza?


Because I want to eat this, Fish King Pizza. hehehe. When we arrived at Pizza Hut, we looked for our own seats which includes all seven people.


Since Fish King Pizza launched two weeks ago, I was tempted to eat it. It looks very appetizing. Do you want too, right? =D


When Fish King Pizza ordered arrived, cousin and my brother can not wait to put on their plate. Look the only way they lift plate. They really cannot wait to eat the Fish King Pizza.


My little cute cousin same also. She cannot wait to eat Fish King Pizza until her tongue come off. Cute, right?


All the pictures below can tell you how the pizza was pretty damn good, all the fish and especially that special lemon mayo on the pizza topping.








His cheeks full of pizzas





These three boys above on being patient to split the pizza left one. They eat too fast.


My cousin is willing to eat the chili in the pan pizza that is left.


Not reach half-hour, this pan already clean. Hahaha.

What are you waiting for?

There's this contest going on at Nuffnang. With the contest, you get to enjoy your favorite food of all time and stand a chance to win a RM2,000 cash prize at the same time.

What you have to do is, just write a post like i did above. Hurry!!! Before the ends time is coming..

16 comments:

  1. oh lolz the pics r yummylicious!

    ReplyDelete
  2. your cute cousin is really cute!! ;)

    ReplyDelete
  3. @a kl citizen,
    thanks cikgu =)


    @Himmat Singh,
    yeah.. so yummylicious.. try it.. u'll love it.. ;)

    @reverie,
    and she's really clever.. hehehe

    ReplyDelete
  4. pizza tak boikot e?

    ReplyDelete
  5. hihi...visited you from nuffnang..nice photo

    ReplyDelete
  6. hmmm nice photo.... good luck for the contest!

    ReplyDelete
  7. @theeggyolks,

    hehe.. thanks for visiying me..


    @Mia Liana,
    Thanks kak..

    ReplyDelete
  8. @Anonymous,

    kenapa nak boikot pizza hut?

    Saya bagi satu analogi..

    Saudara/i mempunyai seorang saudara. Dan dia diserang atau ditembak mati ketika berjalan-jalan.. Ditembak tanpa sebab.. Adakah saudar/i akan berdiam diri?

    I dun think that saudara/i akan berdiam diri.. Paling tidak pun, saudara/i inginkan bahawa org yg menyerang td dibunuh kembali atau dikenakan hukuman setimpal..

    Sama juga mcm saudara kita di Palestin.. Apa yg mereka perlukan adalah tentera umat Islam utk membantu mereka menyerang balik org2 Yahudi.. bukan dengan cara pemboikotan..

    Dan saya sendiri, masih dalam proses utk menyedarkan umat, bahawa penyelesaian kepada serangan di negeri2 umat Islam adalah dgn jihad bukan dengan pemboikotan..

    Saudara/i boleh baca sini,

    http://www.mykhilafah.com/luar-negara/1591-israel-meratah-tanah-palestin,

    http://www.mykhilafah.com/artikel/1521-hari-masjidil-aqsa-apa-tindakan-pemerintah

    wallahualam...

    ReplyDelete
  9. kalau macam tu, mcm mana kita nak tolong palestin.kita kat Malaysia? nak kena g sne baru boleh tolong ke?

    ReplyDelete
  10. Janganlah kita sempitkan makna memberi pertolongan jihad itu melalui negara bangsa.

    Sebelum kita menghantar tentera menyerang yahudi dan kafir laknatullah. Sewajib tindakan kita adalah membait seorang Khalifah yang bisa menerapkan sistem khilafah rasyidah.

    Kegagalan-kegagalan umat Islam pada hari ini adalah disebabkan mengendahkan ideologi Islam dan menjadikan ideologi kufur itu sebagai peraturan hidup mereka. Sebagai contoh, sejak kejatuhan Khilafah di Uthmaniyah. Satu persatu-satu negara-negara umat Islam dicabut, dicabut roh Islam, walhal pemimpinnya adalah Islam!!..

    Apabila hal ini terjadi. Apakah pemimpin umat Islam pada hari ini merasa resah dan tidak duduk senang tatkala saudaranya di Palestin diserang oleh musuh Allah??..Renungkan dan fikir dalam-dalam..

    Bagi saya tidak wajar kita sebagai seorang Muslim yang mengimani Allah dan RasulNya bertindak melalui pemboikotan. Apakah ini solusi yang ada dalam Thariqah Rasulullah SAW dan para khalifah sesudahnya??..

    ReplyDelete
  11. betul pada kamu untuk menerapkan khilafah..tapi, dalam penerapan ke arah khilafah itu juga perlu disusuli usaha lain. Bukankah pelbagai cara kita boleh ambil. Memang kita boleh berjual beli dengan non islam..tapi, kita perlu melihat maslahah yang lebih besar. Andai boikot itu cara yang paling recent mengapa mahu menolak?

    Boikot juga bisa menjadi satu perkara yang mampu meruntuhkan institusi mereka dan sebagai satu cabang ke khilafah.

    Apa pun terima kasih atas pandangan kalian.

    ReplyDelete
  12. @Anonymous,

    Dalam keadaan skrg, tak byk yg kita mampu memolong umat Islam di Palestin.. apa yg kita boleh lakukan, kena menyedarkan umat bahawa isu Palestin atau negeri2 umat Islam yg lain hanya dapat diselesaikan dengan adanya Khilafah..

    Bagaimana? akan saya jawab kemudian.. Mungkin di entri khas..

    Saya tak kata bahawa kita perlu menolak boikot, saya cuma kata pemboikotan bukanlah caranya.. Kalau saudari nak memboikot, tak menjadi masalah..

    Tapi kalau saudari nak boikot, kenapa perlu boikot barangan Yahudi je terutamanya makanan? Kenapa tidak boikot semua produk dan juga segala idea2 dari org2 kafir terutamanya Barat? Barulah dinamakan boikot..

    Saya nak nafikan usaha2 yg dilakukan oleh sebilangan org cthnya Mercy, bantuan makanan atau yg berkaitan.. Usaha mereka semestinya ada ganjaran di sisi Allah SWT.

    Tapi segala bantuan yg diberikan sudah semestinya akan sampai ke tangan Yahudi laknatullah sebelum tiba di tangan kaum muslim di sana. Persoalannya, adakah kaum muslim dapat bantuan kemanusiaan tersebut?

    Buletin Utama malam ini menyatakan bahawa, "bantuan yg diberikan samada sampai atau tidak adalah persoalan kedua. Yg penting adalah usaha.."

    Kalau kita sendiri di pihak kaum muslim di sana, apakah perasaan kita? dan saudari sendiri bagaimana?

    Mereka semakin terseksa dek kekejaman Yahudi dan kita semakin rancak memberikan bantuan kemanusiaan. Tapi adakah mereka menikmatinya?

    Apa yg saya nak beritahu di sini, pemboikotan bukanlah jalan penyelesaian..

    ReplyDelete
  13. @Anonymous,

    saudari boleh baca di sini utk pemahaman, insyaAllah..

    http://www.mykhilafah.com/dalam-negara/1169-boikot-barangan-as-dan-yahudi-sampai-bila

    http://www.mykhilafah.com/dalam-negara/1239-gaza-kempen-jualan-emosi-diteruskan

    http://www.mykhilafah.com/dalam-negara/1175-malaysia-selamatkan-gaza-dengan-resolusi-hebat

    ReplyDelete
  14. Salam to WM dan semua...

    Tidak ada jalan penyelesaian melainkan Khilafah. Adanya Khilafah maka

    terterapnya syariat Allah. Terterapnya syariat Allah, maka selamatlah

    umat Islam dimuka bumi ini.

    Kalau kita imbas kembali pemboikotan dilakukan oleh umat Islam

    terhadap negara Belanda atas karikatur Nabi SAW tidak memberi apa-apa

    pun kesan terhadap negara tersebut. Malah makin rancak ada lah

    dbuatnya.

    Dengan memboikot ke atas sebuah negara A. Maka melarat ke

    negara-negara lain, B C D. Apakah kita masih berkata,

    boikot..boikot..boikot..

    Tidak salah jika usaha memboikot itu dilakukan oleh individu. Tidak

    salah, dah pahala usaha itu akan diperoleh si pembuatnya.


    Membebaskan Palestine dan negara umat Islam yang dijajah adalah

    tanggungjawab negara Islam lainnya. Dengan adanya kuasa dari negara

    luar, nescaya Palestine akan dibebaskan. Kita ambil contoh yang

    berlaku di Malaysia sendiri. Apabila kapal dagang kita, Melati 2

    (kalau tak silap). Melati 2 di rampas oleh Lanun di kawasan perairan

    Somalia.. Apakah tindakan kerajaan kita ketika itu??..hantar tentera

    bukan??..dan Melati 2 tuh dapat dikembalikan, bukan??.

    Apa yang saya nak tekankan disini adalah...
    Yang mampu melakukan adalah negara...bukannya individu semata-mata..
    kalau individu hanya mampu memboikot..negara pula mampu menghentikan perdagangan yang di negara tersebut dan juga didalam negeri...


    Wallahulam...

    ReplyDelete

Syukran for your nice comment. Please leave your comment again!!! (^_^)

 

Copyright © 2013 | Wanita Mustanir | by Cik Bulat