Pencarianku dalam Liberalisasi Ekonomi Bakal Memahamkan Aku..

Nota : Berehat sebentar untuk memberi ruang kepada otak bernafas. Terasa penat dek terkena hujan lebat petang tadi.

Selama 2 minggu saya mencari maklumat berkenaan liberalisasi ekonomi. Selama 2 minggu itu jugalah saya cuba menghadam dan memahaminya apakah itu liberalisasi ekonomi. Dulu saya langsung tidak berusaha untuk memahaminya. Bila tiba masa untuk saya terangkan kepada orang lain, macam lipas kudung saya mencari maklumat. Hehehe.

It's not good when we always do something last minute. (^_^)'. Apapun, saya perlu menyiapkan apa yang patut dan mencari lagi maklumat tentang liberalisasi ekonomi.

Maklumat yang saya perolehi kebanyakan bersumber dari negara saudara, Indonesia. Dalam pencarian itu juga, ada pendapat persendirian yang pro and kontra tentang isu ini. Untuk perkongsian, tunggu entri akan datang ye. InsyaAllah.

Penat juga kepala saya nak memahamkan liberalisasi ekonomi nih. Selepas membaca beberapa sumber barulah saya faham apa itu liberalisasi ekonomi. Maaflah, saya nih orangnya lambat pick-up. Liberalisasi ekonomi dengan kata lain adalah pasar bebas. Senang kan. Huhuhu.

Mempelajari ekonomi memerlukan kita untuk kaji juga tentang politik. Sebab ekonomi mesti terkait dengan politik. Anda setuju? Saya tahu anda setuju sebab anda tahukan. Cuma anda malu-malu dan segan untuk mengaku sebab saya tak nampak anda mengangguk tanda setuju. Hihihi.

Last but not least, kalau ada sesiapa nak kongsi apa yang anda tahu pasal liberalisasi ekonomi atau apa-apa yang berkaitan (fakta ke, kes ke, realiti ke, apa-apa je), janganlah segan-segan memberi komen. Tak pun, emel peribadi pun boleh.

Saya dahulukan dengan ucapan terima kasih. Sekian. Hingga bertemu lagi. Salam.



Banner created with MyBannerMaker.com

2 comments:

  1. International banking system and economy from Quran and Sunnah perspective. Check this out. 12 episodes.

    http://www.youtube.com/watch?v=f6iFFs0l3fs

    Good luck. ;)

    ReplyDelete
  2. Thanks for the information, rev

    Thanks.. :)

    ReplyDelete

Syukran for your nice comment. Please leave your comment again!!! (^_^)

 

Copyright © 2013 | Wanita Mustanir | by Cik Bulat