Sejauh Mana Kasihmu


Assalamualaikum,


Sejauhmana kasihmu pada Nya?

Sanggupkah pembuktian cinta sehebat junjungan Mulia?

Diawal fasa dakwah dan pembinaan melahirkan generasi bertaqwa

Fitnah, kezaliman dan propaganda kafir Quraish tak kunjung reda

Pemboikotan selama 3 tahun yang serba menyiksa.


Demi sesungguhnya! Kami akan menguji kamu dengan sedikit perasaan takut (kepada musuh) dan (dengan merasai) kelaparan, dan (dengan berlakunya) kekurangan dari harta benda dan jiwa serta hasil tanaman. dan berilah khabar gembira kepada orang-orang yang sabar (Qs. Al-Baqarah [2]: 155).


Sejauh mana cintamu pada Nya?

Istiqamah dengan perjuangan hingga Izrael tiba

Optimis dengan rahmat Allah setiap ketika


"Sesungguhnya orang-orang yang beriman, orang-orang yang berhijrah dan berjihad di jalan Allah, mereka itu mengharapkan rahmat Allah, dan Allah Maha Pengampun lagi Maha Penyayang". (Qs. Al-Baqarah [2]: 218)


Katakanlah: "Hai hamba-hamba-Ku yang melampaui batas terhadap diri mereka sendiri, janganlah kamu berputus asa dari rahmat Allah. Sesungguhnya Allah mengampuni dosa-dosa semuanya. Sesungguhnya Dialah Yang Maha Pengampun lagi Maha Penyayang". (Qs. Al-Zumar [39]: 53)


Berpegang teguh pada prinsip Islam

24jam sehari dari pagi hingga ke malam


"(Apakah kamu hai orang musyrik yang lebih beruntung) ataukah orang yang beribadah di waktu-waktu malam dengan sujud dan berdiri, sedang ia takut kepada (azab) akhirat dan mengharapkan rahmat Tuhannya? Katakanlah: "Adakah sama orang-orang yang mengetahui dengan orang-orang yang tidak mengetahui?" Sesungguhnya orang yang berakallah yang dapat menerima pelajaran". (Qs.. Al-Zumar [39]: 9)


Sejauh mana rindumu pada janji Nya?

Sanggup berkorban demi menegakkan Deen-Nya?

Halal-haram, Dosa-pahala, Syurga-Neraka jadi standard perbuatan

Menyusun perintah dan larangan mengikut keutamaan

Bukan sekadar mencari manfaat dan menghindar kemudaratan

Tetapi demi mengelak ancaman dan siksaan.


"Andaikata seorang mukmin mengetahui siksaan yang ada di sisi Allah, maka seorang pun tidak akan ada yang tidak mengharapkan surga-Nya. Dan andaikata orang kafir mengetahui rahmat yang ada di sisi Allah, maka seorang pun tidak akan ada yang putus harapan dari surga-Nya". (Mutafaq 'alaih)


From CM - Man ahabba syai'an aktsara min zikrihi


1 comment:

  1. kdg2 diri sendiri berfikir, "sejauh mana rinduku pd janji Nya??" "sejauh mana kasihku pada Nya??" dan "sejauh mana cintaku pada Nya??"..

    kerana tugas dan tanggung jwb baru serta janji yang telah dilafazkan & diikat, bantulah aku mencari redha Nya.. Kuatkan dan teguhkanlah aku di jalan yg telah kupilih ini..Aminn

    ReplyDelete

Syukran for your nice comment. Please leave your comment again!!! (^_^)

 

Copyright © 2013 | Wanita Mustanir | by Cik Bulat