Happy Exam Week, Friends!!!



Di kala pagi tengah memerah otak memahami dan menghafal nota-nota kuliah, bunyi-bunyian unggas menjadi halwa telinga. Subhanallah, betapa hebat ciptaanNya. Allah telah berfirman di dala Al-Quran yang bermaksud :

“Sesungguhnya dalam penciptaan langit dan bumi, dan silih bergantinya malam dan siang, terdapat tanda-tanda (ayat) bagi orang yang berakal” (QS Ali ‘Imran [3]: 190).

“(Dan) Di antara tanda-tanda kekuasaan-Nya adalah diciptakan-Nya langit dan bumi serta berlain-lainannya bahasa dan warna kulitmu” (QS Ar-Rum [30]: 22).

“Apakah mereka tidak memperhatikan unta, bagaimana ia diciptakan? Dan langit, bagaimana ia ditinggikan? Dan gunung-gunung, bagaimana ia ditegakkan? Dan bumi, bagaimana ia dihamparkan?” (QS Al-Ghasyiyah [88]: 17-20).

dan firmanNya lagi,

“Hendaklah manusia memperhatikan dari apa ia diciptakan? Dia diciptakan dari air memancar, yang keluar dari antara tulang sulbi laki-laki dengan tulang dada perempuan” (QS At-Thariq [86]: 5-7).

Maka bersempena dengan peperiksaan semester yang bakal ditempuhi samada bermula esok ataupun setelah cuti raya cina, saya ingin mengajak sahabat-sahabat serta umat Islam mendalami hadis yang telah diriwayatkan oleh Ibnu Majah sebagai penutup entri saya pada kali ini.

"Menuntut ilmu itu wajib bagi setiap Muslim."


Salam imtihan,
Wallahua'lam

4 comments:

  1. assalammualaikum

    selamat berjuang
    moga Allah beri kejayaan

    ReplyDelete
  2. waalaikumussalam...

    terima kasih, a kl citizen.. :)
    InsyaAllah, moga Allah permudahkan..

    ReplyDelete
  3. emel saya

    normahmispar@gmail.com

    ReplyDelete

Syukran for your nice comment. Please leave your comment again!!! (^_^)

 

Copyright © 2013 | Wanita Mustanir | by Cik Bulat