Syawal 1432H vs Merdeka 2011. Mana menjadi Keutamaan Kita?

Hujan lebat mencurah-curah semalaman. Lebat hujan malam tadi tidak terasa akan dinginnya apatah lagi untuk merasai sejuknya hujan. Selalunya, kalau hujan lebat sebegini pasti selimut tebal akan menutup badan dari atas sampai bawah. Ini keadaan suhu adalah seperti biasa.

Cuma yang berlainan dari biasa, langit tidak gelap, tidak juga hitam. Dengar kata seseorang, langit sangat terang benderang. Walaupun keadaan di bumi tidak tenang, tapi di langit hanya Allah SWT yang tahu. Perkiraan hari tetap menjadi kekuasaan Allah. Adakah itu tandanya Lailatul Qadr? Wallahu'alam.

Ada sedikit perselisihan tentang dua perkara untuk beberapa hari ini dan ia masih menjadi isu hangat bagi kaum muslim terutamanya di Malaysia.

1) Tentang Bendera - Bendera Rasulullah vs Jalur Gemilang? Mana satu yang perlu dikibarkan dengan megah? Atau sebenarnya begini, Jalur Gemilang: Bendera yang Tak Layak untuk Dikibar?

2) Lihat Anak Bulan Syawal - Kalau esok 30hb Syawal, Di mana Anak Bulan yang dilihat? Atau telah diTETAPKAN? Boleh cuba fahami di sini.

Sumber: FB

Apapun yang kita perselisihkan, kita tidak boleh melihat sesuatu fakta dan dalil tanpa mengkajinya terlebih dahulu. Kata seorang sahabat saya, "Ketiadaan sistem Islam yang syumul mengundang seribu satu masalah.. 'Ibu' segala kefardhuan hendaklah segera kita tegakkan. Semoga kita semakin bersemangat memperjuangkan KHILAFAH." Takbir!!

No comments:

Post a Comment

Syukran for your nice comment. Please leave your comment again!!! (^_^)

 

Copyright © 2013 | Wanita Mustanir | by Cik Bulat