Rokok Dunhill Atokku.. =[

3 hari nih saya asyik keluar rumah. Bukan meronggeng atau menjadi kupu-kupu malam. Saya keluar untuk menyelesaikan beberapa urusan. Dan kebanyakannya adalah dengan menghabiskan duit yang tak berapa nak ada. Hee.

Pagi tadi, saya dapat sms daripada maknek. "Angah, tolong bli rokok atok yng kecik aja" Saya pelik. Atok suruh maknek taipkan mesej untuk beli rokok? Namun sms itu saya biarkan sepi.

Selang 20 minit, masuk 1 lagi sms. Kali ini daripada atok sendiri. "Tolong blikan rokok atok" Lantas, saya terus call atok. "Orang pergi kejap lagi ye tok. Nanti nak gi Giant, angah gtau k."

Tiba di rumah makcik saya, saya tanya maknek."maknek, atok suruh belikan rokok." "Tak usah belikan." "Eh, bukan maknek ada hantar sms mintak angah belikan ke?" Maknek hanya menggeleng kepala. Saya jadi serba salah.

Bila saya nak tunggu di luar rumah, atok panggil. Maknek kata jangan. Atok kata nak. Saya dalam dilema. Dilema kasih antara 2 orang insan tersayang. Mendengar kata atok umpama mem'bunuh'nya. Mendengar kata maknek, atok bermuram durja.

Di Giant, atok call. Katanya tak payah belikan rokok. Saya dah berbunga riang mendengar kata-katanya. Saya beritahu maknek, maknek mengucapkan syukur.

Apabila tiba di rumah, rupanya sepupu saya tolong belikan. Atok.. atok...

Baik dari ulcer pun belum, dah nak goreskan kembali luka di usus. Atok.. atok..


Menerima rawatan di wad 7U, Pusat Perubatan Universiti Malaya (PPUM)

No comments:

Post a Comment

Syukran for your nice comment. Please leave your comment again!!! (^_^)

 

Copyright © 2013 | Wanita Mustanir | by Cik Bulat