Terik Mentari Yang Menyingat.. Aduhhh.

Nampaknya saya nih semakin malas untuk mengupdate belog saya nih. Jika dulu saya akan berfikir setiap malam untuk update entri apa keesokan harinya. Tetapi sekarang, semangat itu seakan-akan sudah lesap dimamah kepanasan terik mentari petang. Ceewahh.

"Tak update belog ke?"

"Tak. Macam malas.Hee"

Ditambah pula dengan taklifan kerja-kerja yang telah dibebankan ke atas bahu saya. Idea untuk menulis semakinlah ditekan-tekan macam span sampai tak boleh nak kembang balik. Ataupun macam tanah liat yang mengikut rentak tangan penekan. Hee. Faham ke? Kalau tak faham, faham-faham jelah.

Saya suka panas yang sebegini. Subahanallah. Cantiknya awan yang membiru. Nak-nak bila kita jemur baju, memang kering sampai setitis air pun tak nak melekat dah kat baju yang disidai di tengah panas mentari. Tak percaya? Alaaah, mesti semua pun tahu kan.

Opss.. Sebelum saya melalut tak tentu pasal, saya mengucapkan Salam Aidiladha buat para pembaca dan seluruh umat Islam. Tapi sayang seribu kali sayang, Aidiladha kali ini disambut berlainan hari seperti tahun-tahun sudah. Sungguh sedeyh. T__T


Ketika ada yang menulis status FB tentang Eidul Adha, mereka mengatakan bahawa dah biasa dengan perbezaan hari raya. Tak kiralah hari raya puasa atau hari raya haji. Namun ada yang menegur agar yang menulis itu faham. "Bezakan yang biasa dan biasakan yang berbeza." Apa-apapun, saya suka akan kenyataan itu. Persoalan saya, adakah anda faham?

Hari ini dah raya yang ke-3 bukannya raya ke-2 seperti di Malaysia ini. Bacalah Kenapa Berbeza Eidul Adha? kalau hendak. Kalau tak nak, pastikan anda sudah ada hujah untuk berhadapan dengan Allah SWT nanti. Atau dengar khutbah kat sini pasal hari raya haji. Saya tak paksa. Letih sebenarnya memaksa orang nih. Kata-kata yang biasa orang gunakan, tepuk dada tanya iman. Kalau tepuk dada tapi tak terasa, mesti keimanan kita ada yang tak kena.

No comments:

Post a Comment

Syukran for your nice comment. Please leave your comment again!!! (^_^)

 

Copyright © 2013 | Wanita Mustanir | by Cik Bulat