Berhenti Mengharap

Habis exam, saya selsema. Dan itu permulaan kepada batuk saya, kalau ikutkan yang dulu-dulu. Alhamdulillah. Mesti bersyukur walaupun sakit. Sepanjang sem ini, ini pertama kali saya selsema. Selalunya, awal-awal sem dah selsema dan batuk-batuk. Kalau takat 2 3 hari takpelah. Ini sampai 2 bulan. Huhuhu. Apapun, Allah berikan saya kesihatan yaang kurang baik (selsema dan berharap tidak batuk-batuk) supaya saya tak sombong.

Rasulullah SAW bersabda, "Tidak akan masuk syurga siapa yang ada di dalam hatinya sedikit kesombongan." (HR. Muslim) 

Sesungguhnya hidup berjaya, mudah mengarungi hidup, mudah mendapatkan pertolongan Allah, dan kemampuan untuk selalu dekat denganNYA hanya dimiliki oleh orang-orang yang sabar. Untuk itu jadikanlah sabar sebagai penolong kita seperti halnya solat yang kita kerjakan. “Jadikan sabar dan solat sebagai penolongmu”. Hal itu tercantum dalam (Q.S Al-Baqarah 153) yang ertinya “Wahai orang-orang yang beriman, mintalah pertolongan (kepada Allah) dengan sabar dan solat, sesungguhnya Allah beserta orang-orang yang sabar”.

Sebenarnya saya ketiadaan mood untuk menulis apatah lagi untuk menaikkan trafik belog. Saya ulang, menaikkan trafik belog. Saya terasa malas untuk memikirkan apakah yang patut saya tulis hari ini. Saya ingin menjadi seorang yang santai-santai sahaja tapi penuh dengan thaqafah Islam. Tapi jangan risau, insyaAllah saya akan menulis entri yang memberi manfaat dan perkongsian untuk semua. Saya tak nak lari dari niat asal saya mencipta .::Wanita Mustanir::..

Apapun, terima kasih kepada yang sudi membaca dan melawat belog saya ini. Terima kasih kepada follower , pembaca senyap, pemberi komen dan blogger yang singgah bertanya khabar .::Wanita Mustanir::.. Tanpa kalian, siapalah saya di arena belog ini. :D

Gambar seperti biasa. 
Anak mama. Rindu.

*Mood kembali ceria.
Hee

6 comments:

  1. saje je tny soklan 2...2 dak kecik 2...

    btw, npe ttbe tuka bckgrd?

    ReplyDelete
  2. owhh.. dak kecik tuh mmg comel.. hee

    tetibe? tak cantik ek?

    nak tuka angin sekejap sempena 2 years blogging nih..

    p/s: ermm, sha mana ye?

    ReplyDelete
  3. sha yg dok 17-1 plazarah..
    knl ke??huhu

    [ak lg ske tgk bckgrd yg dlu b4 u changed..hehe]

    ReplyDelete
  4. i dah agak dah u, sha..

    i kenal sgtttt..

    psssttt.. alaaaaa, nape tak cantik ke?? serabut eh? heee

    ReplyDelete

Syukran for your nice comment. Please leave your comment again!!! (^_^)

 

Copyright © 2013 | Wanita Mustanir | by Cik Bulat