Pepagi Gelap Ia Keluar..

Mari bercakap tentang Nuffnang. Saya tahu saya bukanlah orang yang layak untuk membicarakannya tapi tak salah rasanya saya kongsikan apa yang saya tahu. Hee

Dulu-dulu (macamlah lama sangat kan) saya tak tahupun macam mana CPUV (cost-per-unique-visit) ini berfungsi. Saya selalu update entri sesuka hati je. Tapi sekarang tidak lagi setelah saya tahu masa yang sesuai untuk publish entri.

Saya nak ucapkan terima kasih kepada akak ni, kak IntaNBerliaN (http://ihaveasweetsmile.blogspot.com/) sebab dia kongsikan masa yang sesuai untuk publish entri. Time nilah saya tengok balik entri kak intanberlian untuk cari entrinya tuh. Tak jumpalah pula. Aduii.

Okeyh, dah jumpa dah. Saya quote apa yang kak intanberlian tulis dalam entrinya, Tips tambah earning CPUV @ BE:
SEBABNYA earning CPUV @ BE akan bergerak apabila orang masuk blog kita KETIKA IKLAN CPUV @ BE tengah "berjoget2" dekat blog masa tu...!!
Kalau ramai orang masuk blog u all pun, tapi time tu iklan CPUV @ BE tu, tak muncul kat blog u all, earning tak gerak jugak... thats y u all harus cari strategi camne nak suruh orang masuk time iklan CPUV @ BE ni ada di blog u all.. (",) Saya share dengan u all, apa yang saya lakukan... walaupun earning satu CPUV @ BE saya tu tak banyak sangat, tapi lepaslah beli pampers anak.. heheh

Firstly, saya duk wat kaji selidik dulu tengok iklan CPUV @ BE saya tu, tunjukkan diri di blog saya ni pukul berapa.. Nak ingatkan u all, SETIAP CPUV @ BE, WAKTU DORANG ADA KAT BLOG KITA NI TAK SAMA... Saya bagi contoh, iklan DIGI saya sebelum ni, dia tayang muka dari pukul 12 tengah malam hingga 9:30 pagi.. lepas tu tak keluar2 dah... iklan SANOFI plak, dia duk tayangkan diri dari pukul 12 tengah malam hingga pukul 10 pagi... tapi dari pukul 10 pagi hingga pukul 12 tengah malam tu, dia ada gak tayangkan diri tapi SANGAT2 SEKEJAP + KADANG2 JE BERLAKU..!! Macam CPUV @ BE saya yang terbaru ni (COLGATE), dah pukul 10 lebih pagi pun, dia duk tayangkan diri je dekat blog saya ni.. (^_^)

Second, bila u all dah tahu, time iklan CPUV @ BE u all tu keluar dekat blog u all.. apa lagi, cepat2lah tarik pembaca terjah blog u all.. antara yang saya lakukan.. SAYA UP KAN ENTRY...!! Bila entry dah publish... orang mesti akan terjah blog kita kan.. so, elok sangatlah time tu, iklan CPUV @ BE, tengah 'berjoget2' & pembaca pulak tengah serbu.. automatik earning CPUV @ BE meningkat.. hihii

Iklan Leaderboard (atas header) - Outrigger Phuket

Iklan Skyscraper (sidebar) - Safi Natural Cleanser
Tulisan merah tu saya yang merahkan sebab nak highlightkan kat you all. Kenyataan kakak itulah yang buat saya rasa teruja untuk mengkaji CPUV saya. Minggu lepas saya dah dapat tune nya. Sebab tu, saya update banyak-banyak dan lagi satu sebab rajin. Yelah blog sudah comel.. Hikhikhik.

No comments:

Post a Comment

Syukran for your nice comment. Please leave your comment again!!! (^_^)

 

Copyright © 2013 | Wanita Mustanir | by Cik Bulat