Runtuhnya Kemuliaan Bersama Runtuhnya Khilafah

sambungan entri, Fakta Penerapan Sistem Demokrasi-Kapitalis-Sekular.


Ternyata hidup tanpa sebuah Daulah Khilafah Islamiyyah, telah membawa kesengsaraan yang luar biasa kepada umat Islam. Tanpa Daulah Khilafah Islamiyyah, umat Islam menjadi terpecah-belah kepada negara-negara kecil yang lemah, yang  kesemuanya terpisah atas dasar sempadan (geografi) dan kebangsaan yang dicipta oleh penjajah Barat. Ini menyebabkan umat Islam lemah untuk menghadapi kekuatan penjajah. Jangankan bersatu untuk menghadapi penjajah, malah umat Islam saling bertikaian antara satu sama lain atas dasar kepentingan masing-masing.

Penderitaan akibat ketiadaan Daulah Khilafah Islamiyyah di dunia ini, bukan hanya menimpa kaum Muslimin. Hal ini juga merupakan malapetaka yang menimpa seluruh dunia. Saat ini dunia dipimpin oleh sistem Kapitalisme Barat dan dunia mengalami penderitaan yang sangat menyedihkan dari pelbagai aspek. Pelbagai krisis global terjadi seperti kemiskinan, pengangguran, gejala sosial, penindasan, eksploitasi dan diskriminasi sehinggalah membawa kepada konflik dan ancaman perang.

Saudara seakidahku, kini seruan bagi kita untuk menggapai kemenangan dan kemuliaan Islam  telah   tiba. Sahutlah seruan ini untuk meraih pertolongan Allah dengan berdakwah, membina umat dengan pemikiran Islam, membongkar segala usaha dan makar-makar jahat pihak kafir dan sekutunya dan seterusnya meraih kepimpinan umat. Sesungguhnya kembalinya Daulah Khilafah Islamiyyah ke dalam kehidupan adalah satu-satunya jalan untuk umat manusia kembali hidup di dalam kesejahteraan. Berhukum dengan apa yang diturunkan Allah mesti dijadikan  tujuan perjuangan kita.

Maka marilah berjuang bersama-sama untuk mewujudkan semua itu, agar kita dapat menolak tipu daya orang-orang kafir serta mengembalikan Daulah Khilafah dan menerapkan hukum dengan apa yang diturunkan Allah. Marilah sama-sama  berjuang agar kita menjadikan kemuliaan hanya milik Allah, RasulNya, agamaNya, dan orang-orang Mukmin! Sesungguhnya Allah telah memuliakan kita dengan Islam dan menjadikan kita mulia kerananya. Allah S.W.T berfirman,

Kemuliaan adalah bagi Allah, Rasul dan orang-orang beriman[TMQ al-Munafiqun (63):8].

Maka bersegeralah kalian menuju aktiviti yang diredhai Allah S.W.T dan RasulNya dan beramallah dengan orang-orang yang berjuang untuk menerapkan ketentuan Allah S.W.T dengan menegakkan Daulah Khilafah Rasyidah ‘ala Minhaj Nubuwwah agar memperoleh kemenangan di dunia dan akhirat. Firman Allah S.W.T,

Dan Allah menyempurnakan cahayaNya walaupun orang-orang kafir itu membenci[TMQ as-Saff (61):8]

Wallahu a’lam.

1 comment:

  1. adalah mnjadi tanggungjwab kita wjudkn balik daulah islamiyyah bermula dripada individu uslim dan baitul muslim ;)

    ReplyDelete

Syukran for your nice comment. Please leave your comment again!!! (^_^)

 

Copyright © 2013 | Wanita Mustanir | by Cik Bulat