SUNDAY Car SALE!!!!

Ahad baru nih, ana pergi Sunday Car sale dekat PJ new Town. Saja nak survey kereta. Mula-mula nak cari tempat nih agak sukar sedikit. Sebabnya kawan abah ana bagi landmark banyak benar. Pertama, suruh cari bangunan PKNS PJ. Then, bangunan MBPJ dan akhir sekali public Bank. Huhuhu. Alhamdulillah, dapat juga cari setelah pusing-pusing cari parkir kereta.

Ana ingat macam manalah rupanya yang dikatakan car sale kat PJ nih. Sebab one of my relatives pernah beli kereta kat sini. Rupanya, peniaga-peniaga nih jual kereta tepi-tepi jalan je. Ingatkan ramai-ramai berkumpul kat parking lot tuh semuanya tunggu keluarga mereka, rupanya mereka tengah nego harga kereta with car owner. Tak sangka pula car sale kat PJ nih macam pisang goreng panas. Banyak. Tapi sayang, ana tak sempat nak snap a few pics sebab terlalu sesak dengan kereta-kereta sambil memimpin 'beban' yang sengaja dibawa. Huhuhu.

Ana ingat hanya beberapa kereta sahaja yang dijual, rupanya 1 bangunan warna oren (parking lot) tuh pun penuh dengan kereta yang nak dijual. Setiap kawasan lot parking ada kereta yang nak dijual. Dari tingkat bawah sampailah ke tingkat tiga atau empat. Kereta-kereta yang ada lagi banyak dari yang ada di luar.

Kalau nak tengok gambar, mari jenguk-jenguk kat sini, meratip.com. Klik je pautan tuh dan anda akan lihat banyak kereta yang dijual oleh pemilik kenderaan itu sendiri. Mujur ada jugak blogger yang pernah ke sana dan ada snap some pics. So, dapat jugaklah kawan-kawan tengok macaman keadaan Sunday Car Sale nih. Siapa-siapa yang nak mencari kereta murah, berpatutan dan pelbagai jenis, bolehlah ke Sunday Car Sale di PJ.


Yang ana snap, hanyalah gambar si cilik ini yang kepenatan melihat-lihat car sale. Huhuhu.
Kata abah, "takde beban, ingin digalas." T____T

2 comments:

  1. nak beli kereta cash ke? kalau x cash, ada riba x?

    ReplyDelete
  2. iya, beli kete cash la dalam RM10k.. kalau x cash, ana tak sure ttg urusannya.. tapi kalau takat beli kete RM10k cash jelah.. yg lebih RM20k tak pasti mcmana urusannya..

    ReplyDelete

Syukran for your nice comment. Please leave your comment again!!! (^_^)

 

Copyright © 2013 | Wanita Mustanir | by Cik Bulat