Bacaan Tsaqafah untuk Muslimah

Assalamualaikum wbt dan selamat petang.

Alhamdulillah, ^_^ hari terbuka sekolah rendah telah dihadiri. Saya sebagai wakil ibu bapa buat sepupu dan juga adik saya sendiri.  Saya menghadirinya untuk sesi pagi dan juga petang. Ada perkara yang ingin diberitakan di sini. Saya mengamati dan juga memerhati gelagat serta perangai kanak-kanak sekolah rendah. Tapi bukan sekarang saya akan ceritakan. Saya akan buat di entri yang lain.

Saya cuma ingin kongsikan beberapa link menarik untuk bacaan umum bagi meningkatkan tsaqafah kita sebagai seorang muslimah. InsyaAllah, pautan yang sangat berguna bagi seseorang yang benar-benar ingin mendalami ilmu-ilmu Islam. Pautan-pautannya :

  1. fikratulummah [sila klik!] - pautan ini juga boleh didapatkan dalam bentuk nashkhah yang berwarna kuning. Anda boleh dapatkannya secara bulanan secara percuma di seluruh Malaysia.
  2. bacaan saya selalu, mykhilafah [sila klik!] - di sini juga ada laman muslimah yang terdiri daripada Fokus Muslimah, Fikratul Ummah, Fikih Muslimah, Srikandi Tauladan, Aksi Muslimah, Berita Muslimah. InsyaAllah, segala maklumat yang anda inginkan ada di sini. 
  3. Baiti Jannati [sila klik!] - pautan ini juga sangat sesuai buat kaum muslimah terutamanya suri rumahtangga yang ingin mengetahui tentang fikih-fikih Islam, tentang anak-anak, dan banyak lagi.
Itulah antara beberapa pautan yang selalu menjadi sumber rujukan dan juga bahan bacaan online saya. Anda juga boleh menggunakannya untuk memudahkan pemahaman anda, insyaAllah. Selamat melayari! ^_^

4 comments:

  1. Waalaikumussalam Подтверждаю,

    InsyaAllah bermanfaat.. Afwan.. :)

    ReplyDelete
  2. info menarik ni...

    rindunya nak pergi sana....sekarang mungkin sudah berbeza dgn Mekah dahulu....

    ReplyDelete
  3. pergi ke Mekah ke?? Parents saya baru je balik dari umrah.. saya pun bercita-cita nak ke sana di usia muda. insyaAllah..

    ReplyDelete

Syukran for your nice comment. Please leave your comment again!!! (^_^)

 

Copyright © 2013 | Wanita Mustanir | by Cik Bulat