Luahan Perasan Penerima WM's 2 Years GA

Assalamualaikum semua, semoga kalian semua dilindungi Allah SWT dan memperoleh kesihatan yang baik.

Alhamdulillah, 1 seminar HIJRAH yang sangat membangkitkan pemikiran dan semangat telah dihadiri pagi tadi. Sambutan yang amat menggalakkan saya kira. Perjalanan program yang teratur dan 2 speakers yang mantap.InsyaAllah, akan saya kongsikan juga kerana hijrah bukan hanya lintasan sejarah tetapi ada hukum syariat yang perlu dilaksanakan.

Kemungkinan besar, saya akan balik kampung lagi menemani nenek-nenekku. Hee. Dan yang pastinya, BW akan terhenti sekiranya coverage CELCOM broadband tiada di kampung. Akan tetapi, saya akan ada entri-entri terbaru untuk kawan-kawan baca. Apapun, emel ini saya terima daripada penerima WM's 2 Years GA. Terima kasih ya, ukhti.. ;)

Assalamualaikum w.b.t..sebenarnya secara jujurnya sebelum ni saya tak pernah tahu mengenai blog wanita mustanir, tapi pada satu hari yang indah, damai dan menyenangkan, ALLAH gerakkan hati saya untuk taip ‘kewajipan berjilbab’ di google..actually, nak cari artikel untuk bagi kat kawan-kawan mengenai kewajipan berjilbab kerana saya bukanlah begitu pandai dalam bercakap so bagi artikel lebih mudah, mudah-mudahan mereka faham bila dah baca semua hadis dan ayat2 al-Quran yang menerangkan dengan jelas kewajipan berjilbab..maka, melalui cadangan google, saya pun membuka sebuah blog yang bernama wanita mustanir (masa tu tak taw lagi ape maksud mustanir,huhu..sekarang da taw da, Alhamdulillah..memang seorang wanita yang mustanir angah ni)


Bila saya baca artikel mengenai kewajipan berjilbab di blog ni, saya puas hati kerana penjelasannya lengkap dan mudah difahami bagi saya kerana sebelum ni dah  banyak jumpa artikel yang menyentuh isu jilbab tapi tak berapa lengkap mengenai kewajipan berjilbab)..masa tu juga, saya tak taw pon sape pemilik blog ni,hehe..tapi setelah diteliti gambar di atas, seperti ku pernah lihat orang ini, tapi di mana ya?? Hehe..rupe-rupenyer, saya kenal pemilik blog ini..hihihi..walaupun saya baru jugak jadi follower wanita mustanir dan boleh dikategorikan sebagai silent reader, saya sangat menyanjung usaha anti memperjuangkan kebangkitan khilafah melalui media massa ini..moga ALLAH membalas usaha gigih anda dengan syurga yang paling terbaik yakni syurga Firdaus..actually saya ada blog tapi tak aktif, buat pon sebab assignment masa foundation dulu..mungkin satu hari nanti saya akan jadi blogger tapi saya masih perlu berusaha untuk menggilap diri dalam bidang penulisan sebab da lama tinggal BM penulisan form 5 (ceh, lama la sangat, macam da ada anak-anak je,hehe..alasan semata-mata)..Akhir kalam, saya tak ingin menulis panjang di sini ,cuma dengan setulus hati saya berdoa semoga saudari sentiasa diberi kekuatan oleh ALLAH untuk menyebar luaskan idea khilafah dan menyedarkan umat betapa pentingnya Khilafah itu bagi seluruh kaum muslim..saya bukan seorang yang arif dalam hal-hal ini kerana saya masih lagi belajar dan akan terus belajar tetapi saya juga sudah nampak akan kepentingan kita umat Islam untuk menegakkan kembali Daulah Islam yang sudah terlalu lama kita hidup tanpanya dan itu jualah faktor yang menyebabkan umat Islam hari ini ditindas, diseksa, dirogol, dibunuh dan diperlakukan dengan bermacam lagi seksaan oleh si yahudi laknatullah..mudah-mudahan ALLAH memberi kekuatan dan kebijaksanaan kepada kita semua yang faham tentang kewajipan menegakkan kembali Khilafah untuk berusaha sehabis baik samada melaui penulisan, percakapan atau apa sahaja method yang mampu bagi memastikan matlamat murni kita ini akan tercapai..Amin, amin ya Rabbal Alamin..


Petang yang hujan renyai-renyai.
Senyap.
Damai.
dan tenang.

No comments:

Post a Comment

Syukran for your nice comment. Please leave your comment again!!! (^_^)

 

Copyright © 2013 | Wanita Mustanir | by Cik Bulat