Setiap Filem yang dipaparkan, ada Kesan yang perlu difikirkan..

Saya tidak menggemari filem-filem Melayu. Itu adalah fakta. Tapi filem-filem Melayu yang ada nilai sentimental, saya suka. Okeyh.

Saya lebih suka filem aksi dan sains fiksyen. Pastinya bukan filem Melayu. Baru-baru nih saya menonton 2 filem ini. Bukan di pawagam tapi di depan laptop sahaja. Hee.
I Now Pronounce You Chuck & Larry (Two straight, single Brooklyn firefighters pretend to be a gay couple in order to receive domestic partner benefits.)


The Back-up Plan (A romantic comedy centered on a woman who conceives twins through artificial insemination, only to meet the man of her dreams on the very same day.)

Dua cerita nih mengandungi kesan yang negatif kepada masyarakat. Pertamanya, perbuatan gay yang dibolehkan di luar negara. Ini memberikan jalan yang luas buat pengamal gay untuk bebas bertingkah laku di khalayak umum. Kedua, mengandung tidak melalui pernikahan dengan alasan inginkan sebuah keluarga dan perhubungan sebelum kahwin. Ini juga akan menjejaskan sebuah keturunan manusia. 

Apakah perbuatan ini dibolehkan di dalam Islam? Sudah tentu jawapannya tidak boleh kerana HARAM. Boleh baca sini untuk maklumat lanjut, Bank Sperma, dan sini. Baca ye, jangan tak baca pula. Banyak lagi nak tulis sebenarnya, tapi mata dah letih dan sudah mula pening.

2 comments:

  1. sib baik x minat tgk cite omputeh heheh

    ReplyDelete
  2. akak, ini hanya 2 cth dari byk2 cth.. nak tulis byk2, tak larat..

    Bukan cite omputeh je.. cite Melayu pun ada jgk.. :)

    ReplyDelete

Syukran for your nice comment. Please leave your comment again!!! (^_^)

 

Copyright © 2013 | Wanita Mustanir | by Cik Bulat