Greeting Raya oleh HT Turki

Assalamualaikum wbt kpd rakan2 (syabab & syabah) yg singgah membaca di blog ana,

mungkin ucapan ini agak tak releven lg utk minggu ini..tp memandangkan Idul Adha baru sahaja berlalu iaitu minggu lps dan ana mengambil kira isi yg ingin disampaikan, ana post la jugak...lagipun, ucapan ini baru ana terima di google groups ana hari ini.. (hehehe). Selamat membaca.

edited by my friend

Tarikh: 10 Zulhijjah 1429H
Bersamaan 8 Disember 2008M

-Kenyataan Akhbar-

Pejabat Jurubicara Rasmi Hizbut tahrir Wilayah Turki mengucapkan tahniah kepada umat Islam dengan kedatangan Eid al-Adha al-Mubarak

Bersempena dengan kedatangan Eid al-Adha al-Mubarak, Pejabat Jurubicara Rasmi Hizbut Tahrir Wilayah Turki mengucapkan tahniah kepada seluruh umat Islam. Ucapan ini diiringi dengan doa memohon dari Allah Azza wa Jalla agar menerima korban dan ketaatan mereka.
Diharapkan juga agar Eid ini membawa petanda baik bahawa Eid yang akan datang bakal disambut kehadirannya dengan keagungan dan kemuliaan di bawah panji Islam seperti masa lalu, bukan seperti keadaan yang dilalui oleh umat Islam saat ini. Hingga kini, umat Islam masih lagi menyambut kedua-dua hari raya mereka di bawah belenggu negara penjajah kafir dan para pemerintah khianat yang menuruti arahan mereka itu.

Wahai umat Islam di Turki;
Bukanlah kesulitan ekonomi yang kalian redha dikenakan oleh para pemimpin kalian yang khianat, yang terus-menerus menerapkan sistem ekonomi Kapitalis yang berunsur riba kepada kalian. Bukan juga pembawa- pembawa fitnah yang didalangi oleh kalangan media untuk menjauhkan kalian dari menegakkan salah satu syiar agama kalian yang besar ini. Ia telah terhalang -tetapi dengan izin Allah Subhanahu wa Ta’ala tidak sekali-kali akan terhalang- kalian melakukan penyembelihan korban yang menampakkan wala’ kalian kepada Allah Subhanahu wa Ta’ala semata-mata. Sepertimana keadaan kalian dan juga keteguhan kalian dalam menegakkan hukum yang telah diperintahkan oleh Allah Subhanahu wa Ta’ala ini, zahirkan jua keteguhan dalam melaksanakan seluruh hukum Islam dalam kehidupan supaya pertolongan Allah Subhanahu wa Ta’ala memungkinkan kalian untuk mengembalikan keagungan milik kalian yang menjadikan kalian kuat dan jauh dari kehinaan dan kerendahan seperti yang sedang menimpa kalian saat ini. Firman Allah Subhanahu wa Ta’ala:

Maksudnya, “Wahai orang-orang yang beriman, sekiranya kamu menolong Allah Subhanahu wa Ta’ala, nescaya Allah Subhanahu wa Ta’ala akan menolongmu dan meneguhkan pendirian
kamu.”

Oleh itu bersegeralah untuk bekerja keras tanpa mengenal penat lelah bersama Hizbut Tahrir untuk menyatukan semula umat Islam dalam Daulah Khilafah Rasyidah yang kedua dan untuk melakukan pukulan terakhir kepada ideologi Kapitalis yang rosak dan hampir runtuh itu, untuk
membawa kebaikan, keadilan dan juga ketenangan kepada umat manusia seluruhnya dan untuk menjatuhkan negara kafir penjajah.

Maksudnya: “Dan Allah Subhanahu wa Ta’ala telah berjanji kepada orang- orang yang beriman di antara kamu dan mengerjakan amal-amal soleh bahawa Dia sungguh-sungguh akan menjadikan mereka berkuasa di muka bumi, sebagaimana Dia telah menjadikan orang-orang sebelum mereka berkuasa, dan sungguh Dia akan meneguhkan bagi mereka agama yang telah diredhai-Nya untuk mereka, dan Dia benar-benar akan menukar (keadaan) mereka, sesudah mereka berada dalam ketakutan menjadi aman sentosa. Mereka tetap menyembah-Ku dengan tiada mempersekutukan sesuatu apapun dengan Aku. Dan barangsiapa yang (tetap) kafir sesudah (janji) itu, maka mereka itulah orang-orang yang fasik. (TQS. An-Nūr [24] : 55)

No comments:

Post a Comment

Syukran for your nice comment. Please leave your comment again!!! (^_^)

 

Copyright © 2013 | Wanita Mustanir | by Cik Bulat