Apabila Aku Terpaksa Suka Akan Sports..

Saya cuba nak update, tapi saya tak pandai sangat meng'update' yang simple like my daily life. Huhuhu.. Kadang-kadang saya cemburu apabila ada sesetengah blogger yang begitu tegar meng'update' blog mereka. Biarpun auto publish, tapi mereka update beberapa post setiap hari. Sungguh banyak masa mereka di depan laptop. =D

Itu hanyalah mukadimah sahaja sebagai luahan hati yang tak berapa nak diluahkan. Cerita ini sepatutnya saya taip minggu lalu. Tapi dek kerana penyakit M terlalu banyak meratah sel-sel badan, makan cerita ini dibuat pada malam ini. InsyaAllah.

Tadi member group saya hantar sms, beritahu yang pensyarah saya dah approved our title for the assignment. Tajuknya adalah Marta Bastianelli tested Postive with Fenfluramine in Olympic 2008. Italian cyclist pun saya tak pernah dengar namanya. Inilah first time. Kalaulah orang bertanya pasal sukan kepada saya, tentunya jawapan yang saya berikan hanyalah sebuah senyuman. Sesungguhnya saya tidak suka akan sukan. Tapi saya perlu suka dan saya akan suka, InsyaALLAH.. =)

Marta Bastianelli
Bukannya apa, subjek yang saya ambil nih memang berkaitan dengan sukan. Dadah Dalam Sukan. Terang-terang dah dinyatakan. Hee. Dalam bidang ini, ahli Farmasi memang terlibat sama. Sebabnya, hampir kesemua ahli sukan ternama dunia ambil dadah untuk increase performance mereka. Bila lecturer start sebut nama-nama pemain sukan terhebat dunia, ada rasa kagum kepada lecturer itu. Bila saya fikirkan semula, kenapa susah sangat saya nak ingat? Sedangkan nama-nama artis dan kehidupan mereka amat mudah untuk dihafal. Arghh, manusia yang hina.

Apapun, ahli-shli suka bukan terbaik tanpa dadah. Dadah yang membuatkan prestasi mereka hingga sampai ke puncak. Dan dadah jugalah yang menjahanamkan hidup mereka. Sebab dadah terlalu banyak kesan sampingan.

Jadi untuk assignment saya, ini antara cerita tentang Marta Bastianelli. Selamat bergembira dalam membaca dan menambahkan maklumat anda.



Sebarang komen dan idea tentang cyclist ini, sila beritahu ya. Minggu ke-12 saya perlu menghantar report dan minggu ke13 saya akan present bersama 2 orang lagi member saya. Kesimpulannya, silalah bantu saya. Thank you. ;)

2 comments:

Syukran for your nice comment. Please leave your comment again!!! (^_^)

 

Copyright © 2013 | Wanita Mustanir | by Cik Bulat