Inspiring Futures, Nurturing Possibilities

Nota : Hanya kepadaNya kupanjatkan syukur. Segala perbuatanku hari ini dipermudah. Ameen.

Setiap kejayaan pasti didahului dengan kegagalan. Dengan tekad dan azam baru serta bersandarkan kepada ayat Al-Quran, "Sesungguhnya Allah tidak akan mengubah keadaan suatu kaum, sebelum kau itu sendiri mengubah apa yang ada pada diri mereka" (QS Ar-Ra'd [13]: 11) saya mengorak langkah baru, insyaAllah.


Kegagalan lalu memberi saya ruang untuk saya memperbaiki kelemahan saya sebagai insan biasa. Atas dorongan dan motivasi mentor, pensyarah serta insan-insan tersayang, saya melangkah ke hadapan. Melangkah ke hadapan dengan pantas tanpa membiarkan laluan lepas menghantui diri. Biarpun saya tahu onak dan duri bakal menerjah, saya akan kuatkan semangat dengan pertolongan Ilahi. 

Apa yang saya pinta kepada sahabat-sahabat dan para pembaca, doakan saya agar saya dapat menunaikan impian insan-insan tersayang itu. Tidak ingin lagi saya melihat kerutan di wajah mereka. Tidak ingin saya merenung wajah itu dengan harapan kosong. Kini, segala-galanya mungkin. Wajah-wajah itu memberi harapan yang tinggi buat saya.

Tinggal empat semester saya di universiti. Maka, 4 semesterlah saya perlu struggle untuk mendapatkan kembali apa yang telah saya lepaskan sepanjang 5 semester lalu. Saya perlu bersedia mental dan fizikal untuk segala perkara yang bakal saya tempuhi. InsyaAllah.

Perjumpaan dengan mentor saya memberi peluang buat saya menggenggam azam. Azam baru kerana saya mempunyai plan B. Semoga segalanya diberkati ALLAH SWT. Buat Abah, impian itu akan kuhadiahkan buatmu. :'(

2 comments:

  1. wah..dah lama tak singgah sini, dah cantik~

    good luck k. smoga apa yg diimpikan tercapai. chayo! =D

    ReplyDelete
  2. @Amanda Eltiqaz,
    hee..
    saya selalu blogwalking kat blog awak..
    baca entri terkini awak..
    awk pun dah berwajah baru kan..
    serba ungu..

    Thanks.. insyaAllah.. doakanlah saya ye.. =)

    ReplyDelete

Syukran for your nice comment. Please leave your comment again!!! (^_^)

 

Copyright © 2013 | Wanita Mustanir | by Cik Bulat